+BUS Utrechtse Heuvelrug

Uitstapjes voor 55+-ers van Deur tot Deur

Reguliere ritten

Organisatie en uitvoering

De Stichting +BUS Utrechtse Heuvelrug is een zelfstandige organisatie, waar ca. 40 enthousiaste  vrijwilligers actief zijn. Zij organiseren vrijwel elke dag een uitje naar b.v. een  winkelcentrum, museum of stad, rondvaart of rondrit. De deelnemers worden thuis opgehaald en gebracht: dit is het  grote voordeel van de +BUS. Voor deelname aan de tochtjes gelden de volgende spelregels:

  • Leeftijd 55+
  • Woonachtig in de gemeente Utrechtse Heuvelrug (m.u.v. Overberg, evt. na overleg)
  • Deelnemers moeten zelfstandig in- en uit kunnen stappen en naar het toilet kunnen. (een rollator kan mee; voor mensen die slecht ter been zijn is een rolstoel in de bus aanwezig). De chauffeur en begeleider zijn graag bereid u een handje te helpen en te begeleiden.
  • Als u zich aanmeldt voor een uitje dan doet u dat op eigen verantwoordelijkheid en risico. Om mee te kunnen, moet men zelfstandig kunnen in-en uitstappen en zelfstandig naar het toilet kunnen. Indien een locatie  wordt bezocht, die voor u fysieke belemmeringen opleveren (bijvoorbeeld drempels in een museum, toegang tot een (rondvaart) boot), dan is dit voor uw risico.
  • De Stichting kan niet aansprakelijk gesteld worden voor zoekgeraakte of beschadigde eigendommen.

Reserveren

  • Opgeven kan telefonisch via 06 53 89 81 27
  • Op de startdatum voor aanmelding kunt u telefonisch 1 rit opgeven. 2 dagen later kunt u nog 2 ritten opgeven. Daarna wordt u teruggebeld over uw boekingen.
  • U kunt maximaal één gast meenemen.
  • U kunt zich aanmelden tot twee dagen voorafgaande aan het uitstapje, tenzij anders vermeld.
  • Als u zich heeft aangemeld voor een rit, wordt u twee dagen van te voren gebeld door de chauffeur of begeleider. Zij spreken met u het tijdstip af, waarop u (ongeveer) wordt opgehaald. Wij verzoeken u vriendelijk om op het afgesproken tijdstip klaar te zijn voor vertrek.
  • Als u de dag vóór de rit niet bent gebeld: bel dan 06 53 89 81 27.

Annulering

  • Het kan voorkomen dat u wegens overmacht moet annuleren. Dit kan telefonisch via 06 53 89 81 27, bij geen gehoor a.u.b. de voicemail inspreken. Wij verzoeken u dit minimaal 2 dagen voor de rit te doen. U mag ook zelf een vervanger regelen en aan ons doorgeven.
  • Hebt u korter dan 48 uren van tevoren (of helemaal niet) geannuleerd, dan zijn wij genoodzaakt de ritkosten en eventueel gekochte entreebewijzen bij u in rekening te brengen als u geen vervanger heeft. U krijgt hiervan een factuur.
  • Het uitstapje gaat door bij minimaal 4 deelnemers. Als een rit door ons wordt geannuleerd, nemen wij telefonisch contact met u op. Bij 7 deelnemers is de bus helaas vol.

Prijs en betaling 

  • U betaalt met het draagbare PIN apparaat, dat de chauffeur/ begeleider bij zich heeft. U betaalt zo de ritprijs en de eventuele entreeprijs. Zorg er dus voor dat u uw PINpas bij u heeft. De prijzen zijn exclusief consumpties, tenzij anders vermeld.
  • Als u een Museumkaart (MK) heeft, dan raden wij u aan deze mee te nemen bij een museumbezoek. U betaalt dan de lagere prijs, zoals vermeld in het maandprogramma.
  • Dikwijls is het gedurende een uitstapje tijd voor de lunch. Samen met de deelnemers en begeleiders gaat u dan voor eigen rekening een hapje eten. Natuurlijk bent u ook vrij om uw eigen lunch mee te nemen.

 Opmerkingen, tips, ideeën

  • Als u een klacht heeft of een probleem heeft ervaren, dan hopen wij dat u ons dat laat weten. Als u tips en suggesties heeft horen wij dat ook graag via 06 53 89 81 27 of via onze contactpagina .
  • U kunt een abonnement nemen op dit maandprogramma: een abonnement kost € 16,50 per jaar. U ontvangt dan het programma per post of e-mail voordat het algemeen bekend wordt gemaakt. Opgave voor een abonnement via 06 53 89 81 27.