Reguliere ritten
Organisatie en uitvoering
De Stichting +BUS Utrechtse Heuvelrug is een zelfstandige organisatie, waar ca. 38 enthousiaste vrijwilligers actief zijn. Zij organiseren vrijwel elke dag een uitje naar b.v. een winkelcentrum, museum of stad, rondvaart of rondrit. De deelnemers worden thuis opgehaald en gebracht: dit is het grote voordeel van de +BUS. Voor deelname aan de tochtjes gelden de volgende spelregels:
- Leeftijd 55+
- Woonachtig in de gemeente Utrechtse Heuvelrug (m.u.v. Overberg, evt. na overleg)
- Als u zich aanmeldt voor een uitje dan doet u dat op eigen verantwoordelijkheid en risico. Om mee te kunnen, moet u zelfstandig kunnen in-en uitstappen en naar het toilet kunnen.
- Indien een locatie wordt bezocht, die voor u fysieke belemmeringen opleveren (bijvoorbeeld drempels in een museum, toegang tot een (rondvaart) boot), dan is dit voor uw risico.
- Indien u slecht ter been bent kan een rollator mee in de bergruimte.I
- In de bus is een opvouwbare rolstoel aanwezig. Wilt u hiervan gebruik maken neem dan (op eigen kosten) een kennis mee die de rolstoel kan duwen. Neemt u deel met uw eigen opvouwbare rolstoel, of rolstoel van de te bezoeken locatie, dan dient u ook voor een betalende begeleider te zorgen. Uitzonderingen zijn boottrips en evenementen waarbij niet wordt gelopen.
- Chauffeur en begeleider zijn graag bereid u een handje te helpen en te begeleiden.
- De Stichting kan niet aansprakelijk gesteld worden voor zoekgeraakte of beschadigde eigendommen.
Reserveren
- Heeft u een abonnement dan kunt u voorinschrijven gedurende de dagen zoals vermeld in het maandprogramma. Dit kan via de website onder het tabblad “GA MEE MET DE +BUS” of telefonisch via 06 53 89 81 27 .
- Heeft u geen abonnement, of bent u een nieuwe deelnemer neem dan telefonisch contact op via 06 53 89 81 27.
- Vanaf de startdatum voor aanmelding kunt u ritten opgeven met vermelding van prioriteit. Uw belangrijkste rit geeft u prioriteit 1, rit 2 geeft u prioriteit 2, etc.
- U mag aangeven dat u niet met alle ritten mee wilt maar bv. slechts met twee van de vier.
- Meer ritten opgeven dan u wenst en dan later annuleren wordt niet op prijs gesteld tenzij u daarvoor een goede reden heeft.
- Na de voorinschrijfperiode ontvangt u een email waarin uw boekingen worden bevestigd of u wordt teruggebeld over uw boekingen.
- Meer ritten opgeven dan u wenst en dan later annuleren wordt niet op prijs gesteld tenzij u daarvoor een goede reden heeft. Gemaakte kosten kunnen in rekening gebracht worden.
- U kunt maximaal één gast meenemen.
- U kunt zich telefonisch aanmelden tot twee dagen voorafgaande aan het uitstapje, tenzij anders vermeld.
- Als u zich heeft aangemeld voor een rit, wordt u twee dagen van te voren gebeld door de chauffeur of begeleider. Zij spreken met u het tijdstip af, waarop u (ongeveer) wordt opgehaald. Wij verzoeken u vriendelijk om op het afgesproken tijdstip klaar te zijn voor vertrek.
- Als u de dag vóór de rit niet bent gebeld: bel dan 06 53 89 81 27.
Annulering
- Het kan voorkomen dat u wegens overmacht moet annuleren. Dit kan telefonisch via 06 53 89 81 27, bij geen gehoor a.u.b. de voicemail inspreken. Wij verzoeken u dit minimaal 2 dagen voor de rit te doen. Eventuele reeds gemaakte kosten voor bijvoorbeeld toegangsbewijzen worden bij u in rekening gebracht. U mag ook zelf een vervanger regelen en aan ons doorgeven.
- Hebt u korter dan 48 uren van tevoren (of helemaal niet) geannuleerd, dan zijn wij genoodzaakt de totale ritkosten bij u in rekening te brengen als u geen vervanger heeft. U krijgt hiervan een factuur. Ook entreebewijzen die wij reeds gekocht hebben brengen wij in rekening.
- Het uitstapje gaat door bij minimaal 4 deelnemers. Als een rit door ons wordt geannuleerd, nemen wij telefonisch contact met u op. Bij 7 deelnemers is de bus helaas vol.
Prijs en betaling
- U betaalt met het draagbare PIN apparaat, dat de chauffeur/ begeleider bij zich heeft. U betaalt zo de ritprijs en de eventuele entreeprijs. Zorg er dus voor dat u uw PINpas bij u heeft en de code weet of ergens genoteerd heeft. De prijzen zijn exclusief consumpties, tenzij anders vermeld.
- Als u een Museumkaart (MK) heeft, dan raden wij u aan deze mee te nemen bij een museumbezoek. U betaalt dan de lagere prijs, zoals vermeld in het maandprogramma.
- Dikwijls is het gedurende een uitstapje tijd voor de lunch. Samen met de deelnemers en begeleiders gaat u dan voor eigen rekening een hapje eten. Natuurlijk bent u ook vrij om uw eigen lunch mee te nemen. Het kan handig zijn om voor koffie of lunch ook contact geld bij u te hebben.
Abonnementen
- U kunt een abonnement nemen op het +BUS-maandprogramma: U ontvangt dan het programma per e-mail of per post voordat het algemeen bekend wordt gemaakt. Bovendien kunt u eerder via de website inschrijven. Opgeven voor een abonnement via 06 53 89 81 27.
- Het digitale abonnement kost u € 9,50 per jaar. De kosten voor het papieren abonnement bedragen € 19,50 per jaar. Wilt u overstappen naar een digitaal abonnement of juist weer terug naar een papieren abonnement geef dan uw wijziging per email door op infoteam@plusbusuh.nl .
Klachten, opmerkingen, tips, ideeën
- Als u een klacht heeft of een probleem heeft ervaren, dan hopen wij dat u ons dat laat weten. Als u tips en suggesties heeft horen wij dat ook graag via 06 53 89 81 27 of via onze contactpagina .