+BUS Utrechtse Heuvelrug

Uitstapjes voor 55+-ers van Deur tot Deur

Veel gestelde vragen

Waar kan ik het maandprogramma krijgen/ophalen
In principe is het maandprogramma alleen als jaarabonnement à € 15,00 te verkrijgen. U krijgt het dan per email of thuisbezorgd rond de 18-de van de maand voorafgaand aan het maandprogramma. Vanaf ca. de 25-ste staat het nieuwe maandprogramma op onze site alwaar u het kan downloaden en/of printen ook als niet zijnde een abonnée.
Waarom zou ik een abonnement op het maandprogramma nemen
Wanneer u een abonnement op het maandprogramma neemt, krijgt u rond de 18-de van de voorafgaande maand de beschikking over het nieuwe programma nog voor het op deze website gepubliceerd wordt. U heeft dan samen met uw mede-abonnementhouders  de eerste keuze bij opgave van onze dagtrips.
Waarom ben ik te laat als ik al vroeg bel
Wanneer u de eerste beldag direct na 9.00 uur belt, bent u niet de enige; er bellen op dat moment nog tientallen anderen; Iedereen krijgt vervolgens het antwoordapparaat en die zet de gesprekken achter elkaar. Het kan dus zijn dat als u belt om 2 minuten over 9 dat u al de 20-ste beller bent en ja dan kan het zijn dat er al ritten volgeboekt zijn
Heeft het zin om voor de beldag of voor 9.00 uur te bellen
Dit heeft geen zin.
Hoe komt de prijs van een uitstapje met de +BUS tot stand
De prijs van een uitstapje wordt door veel factoren bepaald zoals de afstand tot de activiteit en de toegangsprijs. Chauffeur en begeleider krijgen een kleine vergoeding voor hun versnaperingen en hoeven de entree niet te betalen. Er zijn aannames gedaan over de extra kilometers om iedereen op te halen en thuis te brengen en de bezettingsgraad van de bus speelt een rol. De brandstofprijs en het verbruik van de bus worden meegenomen. De overheadkosten worden verdisconteerd in de jaarlijks begrote af te leggen kilometers.  
Hoe betaal ik mijn uitstapje met de +BUS.
In de +BUS is een Pin-apparaat aanwezig waarmee u uw uitstapje kunt betalen. Makkelijk voor u en voor ons minder administratieve werkzaamheden.
Wat te doen als ik ergens naar toe wil
Indien u ideeën heeft voor leuke uitjes zijn wij altijd reuze geïnteresseerd. Via ik heb een programmatip  kunt u het ons kenbaar maken. Houdt u er wel rekening mee dat uw ideeën vaak pas verwezenlijkt kunnen worden in de maand volgend op de eerstkomende.
Wat te doen als ik de reguliere uitjes niet kan betalen
De +BUS verzorgt speciale € 5 ritten. Zie de voorwaarden onder de € 5 ritten“.
Ik heb een klacht
Het is altijd jammer als u een klacht heeft maar wij doen er alles aan om onze kwaliteit te verbeteren. Bent u ontevreden dan horen wij dat dus graag van u. Via ik heb een klacht kunt u het ons kenbaar maken. Uiteraard nemen we contact met u op.
Kan ik de bus ook prive huren
Indien u zelf met een aantal leeftijdgenoten op stap wilt is dat mogelijk. Zie de voorwaarden onder verhuur-aan-derden“.
Wanneer moet ik afzeggen
Het kan altijd voorkomen dat u moet afzeggen bv. door ziekte of dubbele afspraken. Indien u 48 uur van te voren of eerder afzegt is dit geheel kosteloos. Zegt u binnen 48 uur af dan kan het gebeuren dat wij u [een deel van] de ritprijs in rekening brengen. Zie de voorwaarden onder de reguliere ritten“.
Ik wil een eenmalige donatie doen aan de +BUS
Wij zijn erg blij met uw donatie. Wilt u ons fiscaal vriendelijk steunen lees dan verder onder het kopje Schenken / Nalaten in het hoofdmenu onder ‘OVER ONS’. Uw gift kunt u storten op NL 95 RABO 0306695758 onder vermelding van “Gift +BUS”.
Ik wil schenken of nalaten aan de +BUS
Wij zijn hier erg blij mee. Lees meer over fiscaal vriendelijk schenken of nalaten onder het kopje Schenken / Nalaten in het hoofdmenu onder ‘OVER ONS’. Een eenmalige gift kunt u overmaken op NL 95 RABO 0306695758 onder vermelding van “Gift +BUS”.
Ik overweeg de +BUS te sponsoren
Wij zijn erg blij met uw sponsoring en overleggen graag met u over de verschillende mogelijkheden, zoals op onze bus, in ons maandprogramma en/of op onze website. Overweegt u ons te sponsoren neemt u dan contact met ons op via ik heb een vraag